Yogahold

Hot Yin Yoga

Yin yoga er en blid og selvkærlig yogaform, som er  fantastisk til at skabe ro og balance mellem hoved og krop. Vi bliver i stillingerne i længere tid, så der er rig mulighed for at få hjælp til at tilpasse den enkelte stilling til dig, og det du har brug for.

I yin yoga bruger vi den viden, vi har fra kinesisk medicin og arbejder med at få energien (chi) til at flyde i kroppen. Dette gør vi gennem stræk eller kompression af bindevævet.
Vi bliver typisk 3-5 minutter i stillingerne for at disse kan have deres effekt.
Det er vigtigt, når du er i stillingerne så lang tid, at det føles behageligt, og at det ikke er forbundet med nogen smerte.

Når man arbejder så længe med fokus på et område, giver det kroppen en fantastik mulighed for at give slip på muskelspændinger, og du vil derfor føle en større bevægelighed i dine led efterfølgende.

I yin yoga har vi fokus på åndedrættet. Det kontrollerede åndedræt giver dig mulighed for at give slip på dine tanker og komme ned og få en god kontakt med din krop.

Læs mere om hot yoga her. Alle kan deltage på holdet.

Alle timer afsluttes med en nedkølende afspænding.

Yoga For Mænd

Vidste du, at yoga oprindeligt er designet til mænd? 

Dette hold er for alle mænd, unge som ældre – smidige eller ej. 

Vi laver yoga og arbejder på dette hold både med styrke i de stående stillinger og smidighed generelt.
Vi laver yoga i et flow, hvor bevægelser og åndedræt synkroniseres og dermed skaber ro i krop og sind.
Vi afslutter timen med afspænding, hvor krop og sind kan få en pause.

Holdet er for alle – også dig, der aldrig har prøvet yoga før.

Hot Stole Yoga

På dette hold laver vi hensynstagende yoga for dig, der kan have vanskeligt ved at komme op og ned på gulvet. På holdet bruger vi en stol som støtte hele vejen igennem timen.

Holdet er et hot yoga-hold. Læs mere om hot yoga her.

Med den gavnlige effekt fra varmen, kommer vi hele kroppen igennem med variationer af de traditionelle stillinger,  som vi kender fra almindelig hatha yoga.
Der vil være både siddende og stående øvelser samt balanceøvelser,  hvor vi bruger stolen som støtte.

Alle kan deltage på holdet.

Alle timer afsluttes med en nedkølende meditation.

Hot Blid Hatha Yoga

Hatha yoga betegnes som den ”klassiske” yogaform. Her bliver du undervist af en yogalærer med en kropsterapeutisk uddannelse.
Vi laver kun de yoga-stillinger, som vi mener er forsvarligt for en helt almindelig krop. Her tager vi hensyn til, at alle kroppe er forskellige og giver dig mulighed for at lave samme stilling, men så den passer til dig.

I hatha yoga laves een stilling ad gangen, og den holdes gennem flere vejrtrækninger, så der er tid til at mærke efter, hvor du befinder dig bedst i stillingen. Dette giver dig mulighed for at justere, styrke og smidiggøre din krop.

Underviseren viser flere muligheder af samme stilling, så du har mulighed for at finde ud af, hvad din krop er i stand til på dagen.

På dette kursus kan du fordybe dig i din yogapraksis, og du lærer din krop bedre at kende.

Hot Hatha Flow Yoga

Hatha yoga betegnes som den ”klassiske” yogaform. Her bliver du undervist af en yogalærer med en kropsterapeutisk uddannelse. Vi laver kun de yogastillinger, som vi mener er forsvarligt for en helt almindelig krop. Her tager vi hensyn til, at alle kroppe er forskellige og giver dig mulighed for at lave samme stilling, men så den passer til dig.

I denne hatha flow-time laves een stilling ad gangen men i et dynamisk flow, som skifter mellem blide stræk, udfordrende styrkeøvelser samt balanceøvelser – alt imens vi har fokus på vores vejrtrækning.
Det er en time, hvor man får sved på panden.
Timen afsluttes med en blid og nedkølende afspænding.

På holdet kan du forvente at opnå en sund styrke, smidighed og bedre balance.

helbred_dig_selv

kropsbevidsthed & ro i nervesystemet

Dette yogaforløb er for dig, som vil øve dig i at vende blikket indad og blive bedre til at mærke dig selv og din krop.                                                                                 

Målet er, at du går herfra med en større kropsbevidsthed og mere selvkærlighed. Du vil blive bedre til at lytte og samarbejde med kroppen fremfor at modarbejde og lukke ned for den. Vi vil have fokus på nervesystemet, de følelsesmæssige tilstande i kroppen ud fra Traditionel Kinesisk Medicin, samt den kvindelige cyklus. Holdet er fra kvinder i alderen 20-60år.

Du behøver ikke have stor erfaring med yoga for at kunne deltage.

Barselsyoga

Dette hold er for alle nybagte mødre; et hold, hvor du får mulighed for at genoprette og styrke kroppen, uanset din tidligere erfaring med yoga eller din fysiske form.

Praksissen har fokus på at styrke maven, ryggen og lænden, og bækkenbunden trænes blidt. Afspændingsøvelserne tager sigte på nakken og skuldrene, hvor mange nybagte mødre mærker spændinger på grund af amning og det at bære deres baby.

Vi inkluderer øvelser centreret omkring åndedrættet, som hjælper mødre med at fordybe sig i nuet og berolige nervesystemet.

Barselsyoga er en tid for dig som mor – en stund til at tage en pause fra den travle hverdag, fokusere på din vejrtrækning, finde ro indeni og booste dit fysiske velvære uden præstationspres.

Timen rundes af med en afspænding, hvor effekten af din yoga praksis kan integrere sig i kroppen.

 

Du er velkommen til at medbringe dit barn. De små kan være aktive eller tage en lur i barnevognen lige udenfor lokalet, hvor du kan holde øje med dem.

Skulle du have behov for det, kan du til enhver tid træde ud af lokalet for at trøste, amme eller give dit barn mad i vores hyggelige opholdsrum, som ligger lige ved siden af yogasalen.

IMG_9572